webleads-tracker

+32 (0)2 213 70 70

SVA certification SVA certification

Gegevens verzamelen, volgen en exploiteren

In de afgelopen paar jaar heeft de identificatiemarkt zich ontwikkeld in de meeste sectoren van onze economie. Publieke of private bedrijven, kmo's of multinationals vragen zich af of ze de traceerbaarheid in hun organisaties moeten integreren om hun prestaties te optimaliseren, een betere service te garanderen, de veiligheid te verbeteren ... Daarnaast zijn er Europese en internationale normen, die meer eisen met betrekking tot de regulering van de traceerbaarheid, die ertoe hebben bijgedragen tot de ongelooflijke toename van die markt. 

Wat is het voordeel voor de consument ?

In het kader van de snelle globalisering van de handel, consumenten kijken steeds vaker de herkomst van hun producten. In feite hebben de oude voedselschandalen het publieke bewustzijn vergroot. Mens weet wel hoe belangrijke het is om te kunnen opschuiven in de distributieketen en de producent bereiken. Als een verantwoordelijke consument eist de klant een onberispelijke traceerbaarheid die de kwaliteit van de producten garandeert. In de dienstensectoren zorgt deze technologie voor een belangrijke tijdbesparing, wat een vloeiendheid in de uitwisselingen mogelijk maakt.

Wat is het voordeel voor de industrieel ?

Dankzij de opkomst van technologieën die mobiliteit combineren met gegevensbeheerinterfaces, zijn de oplossingen die aan bedrijven worden voorgesteld overvloedig en passen ze zich aan aan alle soorten systeemconfiguraties. Op deze manier profiteren fabrikanten in de industriële sector van nieuwe toepassingen waarmee ze de arbeidsomstandigheden van werknemers aanzienlijk kunnen verbeteren, tijd kunnen besparen en ook het vertrouwen kunnen krijgen dat vereist is bij de integratie van een oplossing voor digitale traceerbaarheid. Met een technologie als RFID zijn er tientallen nieuwe applicaties die elke dag worden gemaakt. Daarnaast waren er talrijke mogelijkheden die aanwezig zijn in uiteenlopende gebieden als logistiek, toerisme en gezondheid.

 

Hoe een effectieve identificatiestrategie te bepalen ?

Eerst moet u de juiste vragen stellen en duidelijk de doestelling van uw traceerbaarheidsstrategie definiëren. U zult ook de specifieke beperkingen van uw infrastructuur moeten identificieren om te bepalen welke technologie geschikt is voor uw probleem. Daarna moet u alle vragen beantwoorden die betrekking hebben op de installatie van nieuwe processen. In feite moet u een volledig nieuwe manier bedenken om de overdracht van informatie voor te stellen die een ingrijpende verandering in de bedrijfscultuur mogelijk maakt.