In de afgelopen paar jaar heeft de identificatiemarkt zich ontwikkeld in de meeste sectoren van onze economie. Publieke of private bedrijven, kmo's of multinationals vragen zich af of ze de traceerbaarheid in hun organisaties moeten integreren om hun prestaties te optimaliseren, een betere service te garanderen, de veiligheid te verbeteren ... Daarnaast zijn er Europese en internationale normen, die meer eisen met betrekking tot de regulering van de traceerbaarheid, die ertoe hebben bijgedragen tot de ongelooflijke toename van die markt.
In het kader van de snelle globalisering van de handel, consumenten kijken steeds vaker de herkomst van hun producten. In feite hebben de oude voedselschandalen het publieke bewustzijn vergroot. Mens weet wel hoe belangrijke het is om te kunnen opschuiven in de distributieketen en de producent bereiken. Als een verantwoordelijke consument eist de klant een onberispelijke traceerbaarheid die de kwaliteit van de producten garandeert. In de dienstensectoren zorgt deze technologie voor een belangrijke tijdbesparing, wat een vloeiendheid in de uitwisselingen mogelijk maakt.